mardi 17 décembre 2019

Edzyhr' arwett'driére / Edziré rétrospective - 9 - ERAINCHE / ERRANCE.


ERAINCHE
À Bruno Dumont
et Olivier Brisson.

Agobiles dins chl'arnitole
Chl'érainche ! chl'érainche ! chl'érainche...
Dimainche ed 'wash-singue' à arwéttié chés voisines.
Cheule fieuve arvleuve ed bérdhoule.
Edziré ed Dwai machurè in lapète.
Ch'bac à chinne su l't:éte.
Don Chiquotte à ch'moulin ed chés Leus.
Géo Libbrecht dins l'souv'nir d'in lundi ed pèrlicoco.
'Acoute min sileince'
Sin Benoît Labre rétanpi edzeur chés cayeus.
EL DESIVORAGE DINS L'PAINCHE !
Arthur-Jin ed Sint dech Nord d'EXCALIBUR-PICARDIA !
Partir d'à-rin por arrivé nurvar !
Ch'bin ch'ét ed maùl! ; ch'maùl ch'ét ed bin.
I N'Y'AURA JAMOE PU RIN COME EDVAINT !
Ch'boin Dhiu por pèrsonne, pèrsonne por ch'dhiape.
Ed keur ed beu por ch'Capitène !
S.U.E.L à chl'artreuve ed Potchück !
Arno Hintjens dins ch'vol ed flamaind del bleuze.
À chés quate-coéchies Jeffrey Lee Pierce cante Skip James.
Ch'dhiape por pèrsonne ! pèrsonne por ech boin Dhiu !
Keurir l'monne com'ech Leu primitif !
KEURIR EL MONNE COM'ECH LEU PRIMITIF !
Waouh ! Waouh ! Waouh ! Waouh ! Waouh ! Waouh !

['Chaù eque ej réspècte, ti, te n'peu point l'vir' !
Ch'aù eque t'atind, j'n'el soré jamoé (j'në l'sorè jamoé) !
PRIMITIF ! Ch'é-t ainsin eque ej vi !
PRIMITIF ! Ej prind chaù eque te m'baye !
Chés coses, laù, eque ej zzé déssaké... jamoé ti te zzé fra !
Chaù eque j'obtiens gratis ! te do pa.yé por,
Ej su fièr dë m'vie !
Pi n'më dmainde nin a-cose,
Si eque ej devo te l'edvié, ej dévi cèrtèn'mint!']*
...E-pi ej perdro cheule PICARDIE !

traduction française du picard.


ERRANCE

Bricoles dans la toile d'araignée.
L'errance ! l'errance ! l'errance...
Des dimanches de serpillière à mater les voisines.
Cette boueuse fiève vicieuse.
En pan de chemise, Désiré de Douai déchiré.
Le bac à cendre sur la tête.
Don Quichotte au Moulin des Loups.
Géo Libbrecht dans le souvenir d'un lundi d'enfance
'Ecoutes mon silence'
Saint Benoît Labre allongé de tous son long sur les cailloux.
LE DESIR, LA RAGE, LA FAIM QUI TIRAILLE LA PANSE !
Arthur-Jean de Saint du Nord d'EXCALIBUR PICARDIA !
Partir de rien pour arriver nulle part !
Le bien c'est du mal, le mal c'est du bien.
IL N'AURA JAMAIS PLUS RIEN COMME AVANT !
Dieu pour personne, personne pour le diable !
Du cœur de bœuf pour le Capitaine !
Station Underground d'Emerveillement Littéraire au bal post-nuptial des haricots verts.
Arno Hintjens dans le vol du flamand bleu.
Au croissement des chaussées Jeffrey Lee Pierce chante Skip James.
Le diable pour personne ! Personne pour Dieu !
Courir le monde comme le Loup primitif !
COURIR LE MONDE COMME LE LOUP PRIMITIF !
Hou ! Hou ! Hou ! Hou ! Hou ! Hou !

['Ce que je respecte, toi, tu ne peux pas le voir !
Ce que tu attends, je ne le serai jamais !
PRIMITIF ! C'est de la sorte que je vis !
PRIMITIF ! Je prends ce que tu me donnes !
Ces choses que j'ai extraite... toi, jamais tu les feras !
Ce que j'obtiens gratuitement ! tu dois payer pour.
Je suis fier de ma vie !
Et ne me demande pas pourquoi,
Si je devais te le raconter, je meurs sûrement']*...
...Puis je perdrais la PICARDIE !

version définitive le 18.12.2019, en Dwai,
   d'après une première proposition de 1998. 

*D'après 'PRIMITIVE' / The Groupies (60's)


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire